Digitaalisen markkinoinnin asiantuntijayritys Suomen Digimarkkinointi Oy on käyttänyt Finazillaa vuodesta 2016. Yhteistyön aikana Suomen Digimarkkinointi on tuplannut liikevaihtonsa ja kiilannut digimarkkinoinnin asiantuntijayritysten eturiviin. Tällä hetkellä yritys työllistää 25 digimarkkinoinnin asiantuntijaa ja kasvuvauhti vain kiihtyy tulevana vuonna.
Suomen Digimarkkinointi Oy:n toimitusjohtaja Jaakko Suojanen piipahti Finazillan toimistolla kertomassa, kuinka Finazilla on auttanut heitä kasvamaan hallitusti ja kannattavasti.
Suomen Digimarkkinointi on tehostanut Finazillan käyttöä Talousjohtaja-palvelullamme.
Mitä hyötyjä Finazilla on Suomen digimarkkinoinnille tarjonnut?
Ennen Finazillan hankintaa Suomen Digimarkkinointi paini hyvin tyypillisen kasvuyrityksen haasteen kanssa. Liiketoimintaa ohjattiin peruutuspeilistä, mikä piti yrittäjän stressitasot korkealla.
”Olisi aivan kamalaa tehdä budjetti ilman Finazillaa työkaluna”
– Yrittäjyys koostuu monista eri osa-alueista, joista kaikki tulee hallita riittävän tarkasti. Finazilla on parantanut ymmärrystämme liiketoiminnastamme reilusti ja tehnyt toiminnasta proaktiivista. Ennen kastoimme peruutuspeilistä, miltä talousluvut näyttävät ja yritimme aikatauluttaa rekryt sen pohjalta. Tämä oli välillä melkoista hihasta ravistelua ja lisäsi yrittäjän stressiä huomattavasti, Suojanen kertoo.
– Uusien asiantuntijoiden rekrytoiminen on kasvumme suurin haaste. Finazillan avulla näemme luvut huomattavasti reaaliaikaisemmin ja pystymme tekemään hyvin tarkkoja budjetteja. Tiedämme jo tässä vaiheessa, missä kohtaa tulevaa vuotta tulemme rekryämään uusia ihmisiä – ja mihin tiimeihin, avaa Suojanen
– Finazillan avulla voimme suunnitella uudet rekrytoinnit kassa huomioiden. Olisi aivan kamalaa tehdä budjetti ilman Finazillaa työkaluna, Suojanen täräyttää.
Henkilöstö mukaan budjetointiin
Suomen Digimarkkinointi on ottanut henkilöstönsä mukaan talousjohtamisen prosesseihin ja tulokset ovat olleet positiivisia. Tulokset ovat näkyneet jopa työviihtyvyyskyselyissä, jossa avoimuuden on kerrottu tuoneen työhön sisältöä.
– Käymme kuukausipalaverissa koko henkilöstömme kanssa lävitse yrityksemme tärkeimmät luvut, kuten liikevaihdon, tuloksen, käyttökatteen sekä kerromme kuinka paljon kassassa on rahaa kuun viimeisenä päivänä. Tämä kerrotaan jokaiselle meillä töissä olevalle, Suojanen kertoo.
– Lisäksi tiimivalmentajat, jotka ovat lähimpiä esimiehiä, on otettu mukaan budjetointiin. He budjetoivat oman tiiminsä, jolloin heillä kasvaa ymmärrys, miten oma tiimi toimii ja tuo tulosta, Suojanen lisää.
Oletko kiinnostunut tehokkaammasta talousjohtamisesta?