Showell Oy on suomalainen nopeasti kasvava SaaS-yritys, joka tarjoaa myyntiä tehostavaa teknologiaa B2B-myyntitiimeille.
Showell Sales Enablement Platform, eli myynnin edistämisalusta mahdollistaa myyntimateriaalien tehokkaan esittämisen, jakamisen ja seurannan kaikissa myyntiprosessin vaiheissa. Kokemuksesta voimme täällä Finazillalla todeta, että työkalu sopii mainiosti sekä etämyyntiin että f2f-tapaamisiin.
Vastavuoroisesti Showell Oy hyödyntää Finazillan palveluita varsin laajasti. Finazilla-ohjelmiston lisäksi Showell hyödyntää Finazillan CFO-palvelua, jonka avulla varmistetaan, että kova kasvu toteutetaan myös talouden näkökulmasta kestävästi.
Katso videolta, miten Finazilla on tukenut Showell Oy:tä kovan kasvun aikana.
Haastattelussa Showell Oy:n toimitusjohtaja Sami Suni
Showell on kasvanut kovaa vauhtia. Mitä kasvu vaatii talouden johtamiselta?
Kyllä se vaatii ensinnäkin ennustettavuutta. Meidän pitää tietää tasan tarkkaan, kuinka kauan meidän kassamme kestää, se on yhä ykkösasia.
Meillä pitää olla hyvin selkeä näkemys siitä, että mihin raha kuuluu eli budjetointi ja jatkuva ennustaminen pitää olla kunnossa. Meidän kaltaisemme firma ei pysty tekemään budjettia kokonaiseksi vuodeksi kerrallaan niin, että siihen ei koskettaisi. Ennusteet muuttuvat läpi vuoden.”
Ennustamista tehdään kuukausittain ja käytämme Finazillaa tässä työvälineenä. Se auttaa meitä näkemään kuukausittain ajantasaisimman tiedon siitä, kuinka kauan meidän kassamme kestää, miltä budjetti näyttää, miltä toteumat näyttävät ja miltä eri kulut kussakin kululuokassa näyttävät.
Nostiko pääomasijoittajan mukaantulo talousjohtamisen vaatimustasoa?
Kyllä se nosti. Joka ikisessä hallituksen kokouksessa, joita on myöskin kuukausittain, meidän pitää raportoida talous. Lisäksi pitää raportoida erikseen vielä tiettyjä avainlukuja jatkuvasti heidän yleisempään seurantaan. Eli joo, kyllähän se nosti.
Meidän bisneshän on SaaS-liiketoimintaa eli jatkuvalaskutteista tulovirtaa, joten tietenkin tämän kuukausittaisen tulovirran raportointi on tärkeää. On tiedettävä, kuinka paljon asiakkaalta tulee liikevaihtoa ja mikä osuus siitä on projektiliiketoimintaa ja mikä osuus siitä on jatkuvalaskutteista.
Minkälaisia hyötyjä olette saaneet Finazillasta?
Minulla on niin paljon työtä muutenkin, että palvelu on tullut tarpeeseen. Varmaan pystyisin oppimaan nuo asiat. En ole mikään talousjohtaja, mutta kaikenhan pystyy oppimaan. Mutta haluanko käyttää aikani siihen ja onko se järkevää? Ei välttämättä.
Pitää osata priorisoida se oma ajankäyttö ja tämä on ollut meille hyvä tässä vaiheessa ja toiminut hyvin.
Hallitus pääsee käsiksi näihin samoihin talousraportteihin, jotka päivittyvät kuukausittain, joten minun ei tarvitse käydä erikseen hakemassa tietoa paikasta A ja lähettää sitä sähköpostilla eteenpäin.
Me käytämme paljon Finazillan Dashboardeja, joihin on koottu keskeisimmät tiedot ja ne on Finazillan asiantuntijan avulla laitettu paikalleen ja ne päivittyy sinne jatkuvasti.